onsdag 25 mars 2009

Thulle blir pensionär!

Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen på senare tid och jag har även missat flera veckoutmaningar. Skälet till detta är främst jobb: tiden räcker inte riktigt till på dagarna så jag tvingas jobba en stund hemma också varje kväll. De två senaste veckorna har jag jobbat med ett bildspel till en kollega som i går gick i pension efter 43 år. Hans son kom till jobbet och lämnade en massa tidningsklipp och fotografier som jag har scannat in och gjort till fotofilm. Alla som jobbar med fotoredigering vet hur lång tid det tar att bearbeta inscannade och gamla fotografier...... och till slut fick jag ihop en 22 minuter lång film som jag senare kortade ner till 17 minuter. Filmen blev väldigt fin och uppskattad och nu sitter jag och redigerar alla de bilder som jag tog under själva avtackningen och tanken är att även dessa ska bli en film. Här kommer först några bilder av tulpanerna som vi hade som bordsdekoration och längst ner finns även ett kort på vår nybakade pensionär Thulle(mannen i röd slips längst till vänster)!





2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Så imponerad jag blir. Jag har massor med bilder jag skulle behöva scanna in och få på datorn. Men jag får det inte att fungera. Hur sjutton gör man.
Har en photosmart HP....nått nummer säkert med.

Vilka härliga färger på tulpanerna...
Jag älskar tulpaner så gissa att jag kikade länge på bilderna.

Det är kul att göra nått sådant när någon går i pension. Det uppskattas och sånt är alltid skoj.

Nu ska jag knyta mig en stund till.
Är inte helt uppegående idag.
Feber, frossa och förkylning...
Så jag säger natta igen.
Kram synne.

Anna Stilla sa...

Jag vet precis hur långt tid det tar. I vår familj är det jag som är fotograf och min sambo är filmredigerare. I båda fall tar det alltid en enorm tid att få fram slutprodukt.

Vilka fina färger på tulpaner. Man känner krispigheten i blommorna.

Kram
Anna