onsdag 18 mars 2009

Tisdagstema och Ordlös Onsdag

Igår efter jobbet tog jag med mig kameran och gick ner till bryggan för att fotografera lite; till min stora glädje så åkte Viking Lines förbi och jag tänkte på en gång att de blir en perfekt bild till veckans - . Tyvärr så somnade jag tidigt på soffan i går och hann inte att ladda upp bilden i tid, men här är den nu i alla fall.



Veckans tema för är de sista strålarna och jag passar på att visa ytterligare en bild från igår. Vid sextiden i går eftermiddagen, innan solen försvann så lyckades jag fånga tre fartyg på samma bild; Det är Silja Lines som är på väg in till Stockholm, Viking Lines Mariella syns som en röd-vit prick i horisonten och till höger kommer Tallink som är på väg på Estland. Jag älskar att se dessa gigantiska fartyg, men med ett undantag; Jag tycker "Galaxy" är förskräckligt ful och jag förstår inte varför man har målat båten i konstiga färger och med konstiga motiv. På långt håll ser det ut som det är en cirkus på väg. Det ska väl erkännas att jag aldrig har åkte med den båten eftersom vi oftast åker med Viking Line, men jag hoppas verkligen att båten är finare inuti.



Fler bidrag till Ordlös Onsdag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men är det inte en cirkus på väg? =)

annette sa...

Det var många båtar och sköna bilder, instämmer med Dej om Galaxy, tycker annars Silja brukar hålla sig på en annan nivå än vad den båtens hemska färger visar!


Ha det så gott!

annette

Synnøve. sa...

Men vad är det som är så hemskt...
Den är ju vit med blå himmel och vita moln på... Eller såg jag fel...
Det var ialla fall många båtar på en och samma bild... Nu fick jag båt-åkar-lust igen.....
Hoppas det är bra med dig där ute ialla fall.
Kramen Synne.