söndag 17 maj 2009

Costa Mediterranea

Idag har "" varit på besök i Stockholm. Hon kom i morse strax efter klockan åtta och på vägen ut ur Stockholm när hon passerade på eftermiddagen så passade jag på att fotografera färjan. Den är gigantisk; 292.5 meter lång och 32.2 meter bred. Fartyget tar 2680 passagerare, det finns 1057 hytter och besättningen betår av 897 personer. Här finns mer information om färjan.

Kryssa på Östersjön är trevligt, men lite kallt den här årstiden. En medelhavskryssning är en önskesemester som jag nog får ha som dröm i ytterligare några år för om man vill ha en utsideshytt med en liten balkong så är det inte billigt.





Om ni klickar på den sista bilden och tittar längst upp i aktern så kan ni se att det finns en vattenruschkana!

1 kommentar:

Synnøve. sa...

En kryssning är en dröm jag har med. Skulle gärna fara med hurtigruta. Men det är svindyrt. Får önska mig det i 50 år present. Då har folk 2 år på sig att skramla hehe....

Här är allt bra. vaken och bakar bröd mitt i natten. Är man galen eller..
Ha det gott i helgen nu.
Kramen Synne.