fredag 29 maj 2009

Citybanan och Riddarholmen

Just nu så byggs och det är ingen vacker syn när man blickar ut över Riddarholmen. Arbetet är dock nödvändigt eftersom ”getingmidjan” i Stockholm ställer till det för alla spårbunden trafik söder om Stockholm. Innan jag flyttade till Stockholm så pendlade jag ett par år från Eskilstuna så jag är väl medveten om hur viktig pendlingsmöjligheterna är för tillväxten för Stockholm och för de omkringliggande länen såsom Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland och Östergötland. Vilket egentligen innebär att Citybanan kommer att påverka hela Sverige positivt. När jag fotograferade så kändes det lite tråkigt att det inte är den vackra vy jag är van vid men samtidigt så insåg jag att jag faktiskt får vara med om någonting historiskt och någonting som är väl värt att dokumentera.



I bakgrunden så syns Stadshuset och till höger en del av gamla riksdagshuset.



Bakom informationsskylten om Citybanan så syns Hebbeska huset.



Gamla riksdagshuset.

Inga kommentarer: