söndag 25 januari 2009

Fototriss - ätbart

Jag är verkligen Sveriges sämsta kock! Temat i veckans blir därför lite extra spännande för mig. Allt för ofta så blir maten jag lagar så otäck att inte ens jag själv kan äta den. Men jag har tur, både min sambo och min mamma lagar fantastiskt god mat och kanske är det därför som mitt intresse för matlagning är så marginaliserat; det går aldrig att laga någonting som blir så gott som när de lagar mat! Mammas är en favorit, och jo, jag har försökt. Vid ett tillfälle när jag var väldigt hungrig så försökte jag svänga ihop en liten omelett med champinjoner, och den blev så illasmakande att jag fick kasta den och nöja mig med fil och flingor i stället. Här är en bild av mammas ljuvliga räkomelett.



Här är en underbar med sparris, sockerärtor, mandelpotatis och vitvinssås.



Här är en lite "råare" variant av matlagning; helstekt med råstekt och pepparsås.



Se fler ätbara bidrag till veckans fototriss.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Sämsta och sämsta?! Alla ser ätbara ut! Speciellt bild nummer tre.

Anonym sa...

Även jag håller på bild tre, och nu får det vara slut tittat för i natt! Blir rent hopplöst sugen på mat efter alla läckra bilder!

Anonym sa...

Mmm maten på den sista bilden skulle jag gärna äta till middag idag :-)! Hoppas att du får en skön söndag!

Marie sa...

Laxen! Ja tack :-)

Anonym sa...

vansinnigt tema den här veckan, sitta här den här tiden och bli alldeles hungrig :)

Fina bilder, pax för laxen!

Jah Hollis sa...

Alla tre bilderna ser väldigt läckra och inbjudande ut. Mmmmm.... :-)

Anonym sa...

Här var det inte lätt att välja...jag gillar allt men måset jag välja så blilr det bild nr 1 / ha en bra dag

Anonym sa...

Tur att frukostgröten är avverkad! För de här bilderna kunde gjort mig riktigt sugen. Speciellt laxen som blir min favoritbild här.
Ha en skön söndag!
Kramis

Anonym sa...

Sista bilden tilltalar mig mest. Jisses så gott det ser ut. :)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Rostbiffen ser helt underbart god ut!! Ha en skön söndag/E-L

Anonym sa...

Rostbiff var längesedan jag åt, måste fixa det idag mums :)

Anonym sa...

Ser jättegott ut!

Baronessan sa...

Jag tycker att det är orättvist. Jag har minsann fått lov att lära mig laga mat själv. Min man säger: "du är bättre på det än jag". Jag svarar varje gång: "det är en medfödd defekt jag har" :)
Härliga bilder. Särskilt den första som påminde mig om något jag inte lagat på väääääldigt länge.

Anonym sa...

Härliga bilder...

SysterLilli sa...

Önskar jag hade en Bjarne jag också. ;)
Tycker om alla tre bilderna, men laxen ser lite extra god ut, kanske pga. sparrisen. :)

Anonym sa...

fina bilder :D kolla gärna min blogg alla som ser det här! :D

paulineaberg.blogg.se

♥ Pernill@ sa...

Jag blir väldigt hungrig av dina bilder !!!
Jätte fina triss bilder.
Hoppas helgen varit bra och ha en fortsatt bra söndagskväll.
I morgon är det nytt tema i min utmaning veckans bild.
Välkommen att vara med !

Synnøve. sa...

Tur man ätit middag precis...
för den här veckan riskerar man ju gå upp minst 10 kg i vikt annars...
Fina bilder på god mat.
Kram Synne.

Fia sa...

Tack för alla kommentarer, jag har nu tittat runt hos er och konstaterat att det är otroligt vad det visuella påverkar kroppen. Trots att vi just har ätit så kan jag inte sluta tänka på den fantastiska räksmörgåsen, fatet med kräftor och Synnes lökringar.

Oh, ja, jag är glad för att jag har Bjarne och det är ju tur att vi är lite olika för annars hade vi fått levt på flingor och fil.

Hoppas att ni alla får en skön vecka (den sista i januari) och att vi ses på de kommande utmaningarna!

Karins fotoblogg sa...

Allt ser gott ut! mums!