torsdag 22 januari 2009

Fredagsfoto - spegel

Veckans tema för är . Jag har en ganska rolig bild som jag måste få visa. Den är tagen på min syster när hon sitter i vårt kök och rättar några lotter. Sedan födseln är hon nyfiken, och vi har alltid trott att hon skulle bli polis. Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände utanför men uppenbarligen så var det någonting som fångade Lottas uppmärksamhet, det roliga är att när jag senare satte och tittade på bilderna ser jag att hennes sambo verkar vara nästa lika nyfiken, titta i spegeln.


Fler inlägg på veckans tema hittar du här.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter här vid den sena timmen och såg att du redan lagt in din!

Den var kul din bild.
Ha det så gott// Nettan

Namn: Eva sa...

Fiffig lösning på utmaningen ... bilden triggar fantasin och det gillar jag!

Trevlig Helg/Eva

Anonym sa...

Man får funderingar på vad du "funderar" över.
Kul bild

Veronica sa...

Så himla bra!
Det där fångar man inte bara så där, kul!!
=)

Marie sa...

Hi, hi jätte bra tolkning avtemat. Trevlig helg.

Jules sa...

Så bra tolkning :)
Jag blir så nyfiken på vad som fångade deras uppmärksamhet.

Anonym sa...

Rolig bild! Vad är det som händer, vad tittar de på??

Blev hon polis din syster??

Pia sa...

Kul bild!! Väcker mycket frågor!! Må gott!

Kerstin sa...

Vilken fin bild och vilka goda bakelser som står på bordet! :) Man blir lite intresserad av att veta vad dom tittar på.
Ha en fin fredag.

Ulrica sa...

Nu undrar jag ju - vad var det som hände där utanför. Och maka söker kaka brukar man säga.. (eller?)

Mmm bakelserna skulle sitta fint att muntra upp oss sjuklingar här hemma. Kanske får göra en ansträngning.

♥ Pernill@ sa...

Vilken jätte tuff bild.
bra jobbat..
ha en bra helg.

Anonym sa...

Vilken härlig tolkning och de ser verkligen nyfikna ut båda två :)

Trevlig helg

Fia sa...

Jag pratade med min syster som hade sett bilden här och om hon minns rätt så var det grannen som höll på att bygga en veranda som påkallade uppmärksamheten...

Lotta pluggar och är inte polis ännu, men med henne envishet så tror jag ingenting kan hindra henne.